האם אתם באמת רעבים?

האם ניתן להבחין בין רעב רגשי לרעב פיזי ? באיזו תדירות אתם מוצאים את עצמך במצבים הבאים? אתם לאחר ויכוח משמעותי, כועסים , ולפתע מוצאים עצמכם אוכלים גלידה או עוגה עד בכמות לא הגיונית.
  • בריאות ,
  • אוכל

אתם תחת לחצים כבדים, לא ישנתל טוב כבר כמה ימים, ואתם מוצאים עצמכם עומדים מול המזווה או המקרר "כאילו" חפצים במשהו מסוים ... אבל שום דבר לא נראה כל כך טוב. יש לך יום גרוע בעבודה , בדרך חזרה הביתה עצרת לשתות בירה עם חבר, ואתה מזמין את ההמבורגר הכי גדול בתפריט, עם כל התוספות שאתה נמנע מהם בדרך כלל. אתה עובד עלהמחשב מתחיל לאכול משהו מתוך שקית או מיכל ,ופתאום , היד שלך פוגשת את התחתית ,אתה מבין שאתה אפילו לא זוכר מה אכלת.

אלה הן דוגמאות לאכילה רגשית . כזו שתוקפת כל אחד ואחת, ויכולה להופיע באינספור סיטואציות במהלך שגרת היום. החדשות הטובות הן שזה בסדר. מותר לנו מדי פעם להתפנק, לא משנה מה הסיבה ואם היא טובה או רעה, אם היא בשל פיצוי עצמי או חגיגה.. מותר ואפילו חיוני. מה לעשות, הרי בסופו של יום אנו יצורים אמוציונלים. עם זאת , חשוב להפנים כי אותה אכילה עלולה להפוך לבעיה אמיתית כאשר אנו הופכים את העניין לשגרה. למצב שבו האכילה הרגשית תופסת את מקומה של האכילה הפיזית. בנוסף, אכילה רגשית עלולה ליצור לרגשות אשם ובושה, מצב רוח מדוכדך, פגיעה בשינה ועוד. ולכן כדי לשלוט בתופעה זו, עלינו להבין אילו תחושות ורגשות אופייניים מביאות לכך. הבאנו לכם רשימה של כמה מהבולטים: כעס , מתח , בדידות , שעמום , עצב , חרדה , או אפילו אושר. בעזרת תרגול , תוכלו ללמוד את ההבדל בין הסוגים של הרעב.

רעב רגשי:
מגיע מהר, ללא התראה, השתוקקות למזון ספציפי אחד, בדרך כלל משהו כמו שוקולד, מלוח, פריך או מאד שומני. אכילה ללא הבחנה, אכילה המביאה לידי תחושת "פיצוץ".
רעב פיזי:
נבנה בהדרגה, מופיע לאחר כמה שעות מהארוחה האחרונה, תחושת ריקנות בקיבה, תחושת חוסר באנרגיה, חשקה במגוון של מזונות. ייתכן וחושקים במזון מסוים, אך אם הוא לא זמין המחשבה על מזון אחר מתחלפת במהרה.

אתה מודע למה שאתה אוכל. אתה מקדיש זמן ראוי להכנת האוכל, אתה מכין הסביבה בה אתה אוכל (עריכת שולחן, מזיגת משקה לצד האוכל, אכילה בישיבה, התמקדות באוכל - לא בעבודה, עיתון, מגזין או טלוויזיה. אתה יכול להפסיק מתי שאתה חפץ, אין לך בעיה להשאיר אוכל בצלחת ולזרוק. אתם אוכל כדי לתדלק ולהזין את הגוף שלך. "כאשר הכוונה העומדת מאחורי האכילה מבוססת על רעב פיזי, אין אשמה או בושה. האדם מבין שאכילת מזון, כמו לנשום חמצן, היא התנהגות הכרחית. ככל שתלמדו להבחין בין אכילה מסיבות פיזיות לבין אכילה מסיבות נפשיות, תוכלו לווסת את סוג האוכל שאתם מכניסים לגופכם ואת הכמות. זכרו כי גופנו הוא הנכס הכי חשוב לנו.